neděle 6. ledna 2013

Vánoce a Nový rok

Zdravím příznivce Finska v Novém roce. Chtěla jsem udělat zvláštní článek o finských Vánocích, ale myslím, že ten předvánoční článek je už docela vystihl dopředu. V Imatře to bylo strašně fajn. Zvlášť jsem si užívala skvělého jídla. Jako hlavní jídlo finských Vánoc se považuje kinkku čili šunka. Je to čtyřkilový kus vepřovýho, pečený asi 6 hodin v troubě a to se pak jí po celé svátky. Je to dobrý, ale podle mě byly lepší ty věci okolo. Jako asi tři druhy nakládaných sleďů a rybiček v kyselým nálevu (něco jako zavináče, ale domácí a lepší), pak taky hodně červený řepy a různý bramborový a mrkvový pečený laatikko. Pak taky můj bramborový salát, který se povedl a finům chutnal. A strašně moc čokolády a perníčků. Naštěstí žádný jiný cukroví! Pak jsem taky absolvovala několik rodinných návštěv, kde jsem blekotala finsky a rukama a nohama. Myslim, že za týden jsem se trochu zlepšila, ale bez rukou, nohou a pomoci všech simových sourozenců by to bylo dost nahraně :-)


nejchladnější den Vánoc -23 °C
kočky nakonec ten strom nepovalily
no comment needed asi, štědrovečerní blbnutí, všichni sourozenci pohromadě, třeba se ta fotka bude líbit naším vnoučatům ;)

Po Vánocích jsme se Simem vyrazili směr Helsinki a Vídeň. Obě cesty v sobě měly překvapení v podobě zpoždění. Vlak z Imatry do Helsinek měl zpoždění hodinu a půl a letadlo z Helsinek do Vídně dvě hodiny. Takže hodně čekání, ale nakonec vše dobře dopadlo a dorazili jsme do Brna. Pak Silvestr a Nový rok na horách v Beskydech. Tradičně dobrá nálada, pivo Koníček a tahtisadetikku (prskavky). Dva týdny prázdnin utekly jak voda a zas jsou tu povinnosti, naštěstí mám ještě týden k dobru a pak zas návrat do práce a bojím se, že po třech týdnech zas náraz na mojí milou švédštinu!



Silvestr a počasí jak na jaře

výlet na Pustevny

Mějte se v fajn, ať Vám nový rok přinese něco pěkného a málo stresu a brzo zase slibuji nějaký finský článek. 

Žádné komentáře:

Okomentovat