úterý 25. září 2012

Malý finský recept

Víkendová inspirace - borůvky s tvarohem!
Tyhle borůvky jsme nasbírali v Imatře asi před měsícem. Borůvek už nebylo moc, zato brusinek bylo hodně. Ale přeci jen jsme jich ulovili asi 5 litrů. A tak máme plný mrazák borůvek, brusinek a vlastně taky hub. Ve Finsku je tak jednoduchý jít na borůvky, protože všude, kde je kousek lesa, rostou borůvky. A že tady toho lesa je docela pořádný kus. A taky to nemusí být moc daleko od města. Městskou hromadnou dopravou se dá z Helsinek za hodinu dostat do nejbližšího národního parku Nuuksio.

A tady ten recept: borůvky ve velkých zásobách z mrazáku necháme rozmrazit. Přitom občas nevydržíme a ochutnáme ještě ledové bobulky.


Základ je rahka - což je normální měkký tvaroh, je tu fakt super. Rozmícháme s trochou mléka, čímž získáme krémovou a vláčnou konzistenci. Přidáme trochu vanilkového cukru a navrch nasypeme borůvky. Čím víc, tí líp. Mám ráda borůvky s tvarohem...ne tvaroh se třema borůvkama!

Vše zamícháme podle přání, chuti a vizuálních preferencí. Mě se na tom strašně líbí ty barvy! Už jsem jedla spoustu variací na borůvky s tvarohem. Někdo to všechno rozmixuje, což mi přijde škoda, protože jednotlivé borůvky pak nekřupou. Někdo zas používá místo mléka šlehačku. Což mi zas přijde moc těžký.

Blízkost lesů a přírody je tu příjemná, jak jsem říkala, do národního parku MHD a i na kole jsem z centra za 20 minut na pláži, v lese či na jednom z ostrovů. Příklad jednoho ostrova, který se tematicky hodí do dnešního příspěvku - Mustikkamaa - doslovně přeloženo Borůvková země. Byla jsem tam v létě a vřele doporučuji k návštěvě. Je to od centra coby kamenem dohodil a našla jsem tam borůvky i maliny. Vedle toho pláž a kolem dokola stezka pro pěší a kola. Prostě pohoda. 

A příště teda už konečně něco o tom, co tu vlastně dělám. 



Žádné komentáře:

Okomentovat