úterý 4. prosince 2012

Fiskars

V pátek v Helsinkách napadlo asi metr sněhu, byla to fakt kalamita, sněhová bouře a všechno dohromady společně s kolapsem dopravním. Sněžilo dva dny v kuse a navíc pořád mrzlo...a mrzne, takže silničáři měli o zábavu postaráno. A já se chystám na brusle.


My v práci jsme měli taky o zábavu postaráno, protože jsme byli v sobotu na předvánoční exkurzi do vesnice Fiskars s projektem FIKA. Fiskars je vesnice, okdkud pochází kvalitní finské nářadí na zahradu i do kuchyně. Byla založena za účelem zpracování železné rudy někdy v 17. století za švédské nadvlády ve Finsku. Dneska se tu toho na místě už moc nevyrábí, je to spíš taková výstavní skříň různých umělců, malých obchůdků, bio a local produktů. Taky se tu pořádají různé workshopy a semináře. Všechny domy jsou krásné a staré a žádné typicky finské paneláky. Trochu jako skanzen je například domeček místního muzea. Na jednodenní výlet z Helsinek naprosto ideální.

Jinak mám velmi hektický týden, který by zítra měl završit pracovní večírek ve stylu 80tých let. Tak jsem zvědavá, neměla jsem čas vůbec nic shánět na sebe, tak budu asi dost improvizovat. Naštěstí u nás v práci byl dneska workshop tvoření šperků, na který ale bohužel skoro nikdo nepřišel, tak jsem si mohla zadarmo vytvořit myslím vcelku vhodně osmdesátkové náušnice. Docela jsem se taky dneska divila, kolik alkoholu se dneska nakoupilo na zítřejší párty. Hodně!

Fotky z Fiskars:

venkovní výklad v mínus deseti 




továrna na svíčky

Moje nové krásné Fiskars nůžky, určené speciálně na šití.


Žádné komentáře:

Okomentovat