sobota 15. prosince 2012

Pikkujoulu

Prosinec se ve Finsku nese ve znamení firemních večírků a předvánočních popíjení s kamarády. Já jsem měla minulý týden dva, jeden v práci a jeden u Martiny.

Ten v práci byl obzvláště výživný. Nějak jsem si představovala, že když budeme slavit u nás, v našich prostorách, tak se to bude nést ve znamení nealkoholického glöggi a perníčků, ale to jsem trochu naše kolegy podcenila. Nato, že nás bylo asi dvacet, jsme měli asi 10 litrů vína, 40 piv, 20 ciderů a obří bowli s celou Koskenkorvou. Musim se přiznat, že jsem to nějak nezvládla a ochutnala jsem od každého, což zapříčinilo to, že se mi žaludek ozval již v půl dvanácté :-) No nic, dobře to dopadlo, šla jsem domů ve dvanáct. Ještě mimo alkohol to byla "theme party": 80tá léta. Nafotili jsme tam s Annou a Jenny spoustu naprosto publikovatelných fotek, jenže když  jsem se po víkendu dala do hledání foťáku v práci, foťák byl k nenalezení a po týdnu stále zůstává pohřešován. Nikdo nic neví, asi si někdo z toho večera vůbec nic nepamatuje. Naštěstí aspoň tahle fotka se zachovala...z mobilu.

S Annou u Anny aneb pre-party + příprava + nafukování kytary

To bylo ve středu.

Ve čtvrtek byl Den nezávislosti, svátek, volno, vlajky všude, sněžilo.

V pátek pikkujoulu u Martiny, glöggi s vodkou a vínem, návrat domů v 6 ráno v sobotu. 

Je to náročné...
Glöggi - předvánoční nápoj numero 1 s rozinkama a mandlema a perníčkama. V obchodě se koupí v krabici jako šťáva, která se ohřeje a pak se do něj dá přidat skoro libovolný alkohol. Chutná to jak Vánoce...
Tento týden se nesl ve znamení pouze nealkoholového glöggi a taky svátku svaté Lucie. Lucia se slaví hlavně ve Švédsku a Norsku, ale tím, že se tu pohybuju v těch švédsky mluvících kruzích, tak je Lucia vysoce aktuální téma. Nevim jak ve Švédsku, ale tady se volí Lucia roku...skoro jako Miss. A to se děje v hlavním kostele v centru a pak je průvod městem, kdy ta Lucia má na hlavě takový věnec ze čtyř svíček. Zpívají se u toho tradiční písně a všichni mají svíčky. Tady je fotka z koncertu žáků nějaké švédské hudební školy z Helsinek u nás v práci. Zpívali fakt krásně! Kvalita fotky je hrozná, může za to ten, kdo ztratil foťák a já jsem to pak musela fotit na svůj mobil.

Lucia mini-koncert v Luckan


Žádné komentáře:

Okomentovat