neděle 25. srpna 2013

Anyone who rides a bike is a friend of mine

Již odmalička jsem chtěla bydlet ve městě, kde budu moct jezdit na kole do školy, do práce, nakoupit a na výlety. Už když mi bylo deset a byli jsme poprvé v Amsterdamu, tak jsem to těm lidem hrozně záviděla. Helsinki jsou pro ježdění na kole jak stvořené, ale mně to trvalo dva roky, než jsem si pořídila kolo, které je přesně podle mých představ. Předloni jsem do Finska přijela tak pozdě, že se kolo už nevyplatilo shánět, loni jsem měla kolo půjčené a taky rozbité a letos jsem se konečně rozhodla, že musím učinit rázné kroky k novému, dobrému a hlavně mému kolu. A tady to je:


Seznamte se :) značka Tunturi, made in Finland, je prostě boží! Navíc jsem si k němu pořídila košík a minulý týden jsem investovala i do helmy. A jeden sen z dětství vyplněn.

Helsinki jsou pro kolo jak stvořené, protože jsou tu všude cyklostezky. Cyklisti jsou taky bráni spíš jako chodci, takže ty cyklostezky jsou v podstatě polovina chodníku, viz foto. Je to pohodlné, bezpečné a praktické.
Kolik kol se vejde na parkovací místo pro jedno auto.
tomu říkám pohodlné stezky
 Dneska jsme s kamarádkou Kate vyrazily na docela slušně dlouhý výlet na Laajasalo, kde jsme si užily moře, slunce a piknik. Taky jsme málem vjely do vojenského prostoru na ostrově Santahamina, ale pak nás nějaký voják nepustil dál s tím, že jestli nemáme eskortu, tak na ostrov nemůžem. Taky se tím vysvětluje ne-existence google maps na tomto ostrově. Tak jsme to radši otočily. Ostrovy kolem Helsinek jsou jinak ale perfektní místo na výlety po okolí, člověk má moře, les, přírodu...všechno po ruce, pár minut na kole z domu. Doufám ještě ve spoustu takhle krásných dnů a že sníh si tenhle rok počká tak zhruba do Vánoc. 

Úspěšný začátek nového týdne přeju!

Tortily, avokádo, cottage cheese, zelenina a borůvkový koláč!
Today I wanted to share my pure excitement and happines that is caused by my new bike and by the fact that Helsinki is just a great place to ride your bike and to use the bike as a very practical, ecological and fast way of transportation. I have my bike about two weeks now and it got a brand new basket and I got a brand new helmet. I would say it's about perfect now. Today was a beautiful summer day so we decided with my friend Kate to go for a little trip to Laajasalo. The surroundings are beautiful and it's perfect that within half an hour by bike from the centre, you can be in a forest, by the sea, watching the sailing boats and having a picnicc at the beach. I am so glad to be here just now. And hope the snow doesn't come like until Christmas :)

Have a good start of the week!

A jeden další sen k vyplnění - pořídit si loďku!

1 komentář: