středa 17. října 2012

Na otočku doma


Byla jsem na týden v ČR. Potřebovala jsem vyřídit věci ve škole, potkat se s babičkami, dát české pivo se všema, kdo ještě je v Brně nebo v Praze! Taky jsem vyzkoušela hrát badminton v hale. Ne že by to bylo tak nové, ale zatím jsem badminton hrála vždycky jenom na zahradě. Naposledy vlastně v létě u Simových rodičů, kde byly pálky tak nekvalitní, že se prohýbaly pod každým odehraným míčkem. A užila jsem si všeho dobrého jídla ze zahrady. Je mi líto, že si nemůžu do Finska vzít přepravku našich chalupních jablek!! Nebo aspoň deset dýní hokkaido. Naše večeře včera:

Ve škole byly věci tak nějak při starém. Z původního plánu získání za svou stáž 20 kreditů a úlevy z nějakých předmětů, se vyklubala práce na každý předmět navíc a odměna za stáž za tento semestr – 3 kredity. No, nepotěšili mě, ale na druhou stranu se to musí brát pozitivně, že mi to vůbec dovolili, do Finska na tak dlouhou dobu odjet. Pro ty, kdo to nevíte, jsem na magisterském studiu Skandinávských studií v Brně. Studium je to upřímně trochu na prd, ale na druhou stranu se podporuje téměř jakákoliv aktivita směrem k výjezdům do zahraničí (čehož za 4 roky studia využívám už potřetí). Jen pro zajímavost – studenti ve Finsku za praxi v oboru dostávají 10 kreditů za 3 měsíce stáže a při vykonávání stáže samozřejmě nestudují. Takže v práci moje problémy nikdo nechápe!

Rosebud - nejkrásnější brněnské květinářství

Těch pár dní v Brně bylo moc příjemných a je fajn vědět, že mám stále super kamarády, za kterými se vždycky moc těším. Taky jsem se na pivu se spolužačkama dozvěděla, že Silva přijede za měsíc na tři měsíce do Finska dělat au-pair. Bude v Pori, což je docela dálka z Helsinek, ale bylo by fajn se vidět! A taky bude fajn, že nebudu jediná na Skandi se svojí finskou švédštinou.

Taky jsem si v Čechách uvědomila, jak je nejen ve Finsku, ale i v Helsinkách mnohem čistší vzduch. Ne že bych si toho před tím nikdy nevšimla, ale tak nějak mě to tentokrát napadlo hned několikrát, když jsem někde v prachu a šíleném provozu čekala na tramvaj. Taky jsem si připomněla, jak chutná dobré cappuccino a na chvíli zapomněla na finskou specialitu – překapávanou kávovou vodu.  Každopádně pár dní volna je u konce a mě zas čeká spousta práce do práce i do školy. Ale je to fajn, být vytížená!

PS: Malá reklama „našemu“ Skandinávskému pořadu Hejsan Svejsan – poslouchejte každou sudou středu od 16.00-17.00 na www.radior.cz Většinou tam vybírám hudbu a pořady jsou i zpětně ke stažení. Vřele doporučuji!

Zpět ve Finsku - letištní autobus 615 - leje.


Žádné komentáře:

Okomentovat