neděle 3. února 2013

Tuomiokirkko a pečení chleba

Zase neděle, ten týden utekl jak voda. V práci mě to teď konečně baví, připadám si vytížená, každý den mám nějakou akci, schůzku, něco napsat, udělat plakát, vyplnit, tabulky, pošta, prostě fajn. Zítra například máme Swedish Language Café, což znamená švédsky mluvící večer pro ty, co se chtějí procvičit jen tak v nenásilné formě u kafe se skořicovým šnekem. V úterý jdu na seminář o vyučování ve školách s mezinárodními studenty. Uvidíme, co to bude, jsem tam vyslaná jako náhrada, a doufám, že tam nebudu muset moc nic říkat, ale docela mě to zajímá. A ve středu máme kurz běžkování pro začátečníky. A tak se to teď nese každý týden, pořád něco. Takže to tím pádem hrozně utíká a já za dva měsíce končím a vracím se do Čech...teda vidím to tak maximálně na dva měsíce, ale na tom se teď intenzivně pracuje.

Minulý týden začalo pršet, po dvou měsících mrazů a sněhu je najednou všude mokro, šedivo a tmavo. Dost sněhu odtálo, ale zas je teda o dost příjemnější teplota. Tak jsem zalovila ve svých fotkách a našla jsem tyhle fotky z loňské zimy. Navíc jsem si říkala, že jsem sem ještě nikdy nedala fotku nějaké té helsinské pamětihodnosti. Tak tedy zde to je - Tuomiokirkko z 19. století. S ruským carem Alexandrem II v popředí. Na dalších fotkách je helsinský zamrzlý přístav, letos jsem tam v zimě ještě nebyla, ale myslím, že to tam bude vypadat dost podobně. Zamrzlé moře je v Helsinkách každý rok a nabízí spoustu venkovních aktivit. Přes zamrzlé moře se dá chodit, zkracovat si cestu do centra. Finové také na zamrzlém moři rybaří, bruslí nebo běžkují. A i když teď byly asi dva dny lehce nad nulou, led je po dvou měsících tuhých mrazů spolehlivý.





No a ještě se musím zmínit o chlebovém úspěchu ze včera. Našla jsem tenhle článek od pana Cuketky http://www.cuketka.cz/?p=788 a inspirovalo mě to k tvoření a pečení...mimo pana cuketku jsem ještě okoukala pár youtube pečících videí a pustila jsem se do toho. Místo půlky bílé mouky jsem použila mouku celozrnou, příště se hodlám pustit i do špaldové a semínek. Je to fakt jednoduché, protože těsto je pořád hrozně tekuté a bublinkaté a tím pádem se nedá (a ani se to nemá) hníst. A pak se to upeče v uzavřené zapékací míse. Doba kynutí přes noc je na pátek/sobotu/neděli ideální a mít o víkendu čerstvý, domácí chleba se super kůrkou...no prostě jsem nadšená :)


Pár pečících videí:




1 komentář:

  1. Taky jsme o víkendu pekli chleba, tedy já jsem se podílel tím, že jsem přikládal do kamen. 3 celožitné chleby ze 3 různých kvásků. Zvítězil podle očekávání kvásek (juri) od Simovy babičky. Pozdravy. táta

    OdpovědětVymazat