pátek 18. října 2013

Kaisa talo - kirjasto/bibliotek/library

Tak taky poslední dobou trávím víc a víc času, je to můj druhý domov, dalo by se říci. Je trochu větší (asi tak tisíckrát), trochu víc knih tam je a občas taky docela studijní atmosféra. Je to hlavní knihovna University of Helsinki. Dneska je pátek před volným týdnem, byla jsem tam až do zavíračky v osm a říkala jsem si, že to je vhodná chvíle na pár fotek. Nevím, jeslti je to z fotek poznat, ale tahle knihovna je prostě fakt dobrá. Funguje jak má, je tam hodně místa, dobrý židle, pohodlný křesla, počítače a různý výhledy z různých pater. Což bude předmětem nějakého dalšího příspěvku. Dnes jen zevnitř za tmy.



Tyhle křesla vypadají trochu kosmicky. Je to ale asi nejpohodlnější křeslo, ve kterým jsem kdy seděla. Není divu, že křesla jsou volná pouze v pátek deset minut před zavřením knihovny. Jinak bez šance. Lidi v nich občas usnou a zablokujou je na několik hodin.

 Knihovna má asi 6 pater nahoru a 3 patra dole pod zemí. Tohle je vstup a hlavní "prostranství".


 A takhle to vypadá zvenku z Kaisaniemi večer.


A abyste si nemysleli, že jsem úplně mimo a sedím celý pátky večer v knihovně, tak právě odcházím na pivo a zítra do Imatry. Pěkný víkend přeju!

PS: a aby to nevypadalo, že jsem tak pozitivní a zcela pořád dobře naladěný student, tak jsem se včera probudila ve tři v noci úzkostí, že tohle nezvládnu a tři hodiny jsem koukala do stropu.
_________________________________

Hello everyone, today I took some pictures at the University of Helsinki main library. I really like it. I like to study there. I like to be there in the evenings when nobody else is there. It's calm, it has great sofas that look a bit cosmic and it has a good study friendly atmosphere. And the architecture - I like it too!
Now I am leaving for a beer, sitting Fridays nights in libraries is great but every fun has to end at some point!
Have a great weekend!

3 komentáře:

  1. Když se řekne finská knihovna, představím si tohle :)) Kosmický křesla, bílo, eleganci a šmrnc! Taky bych tam sedávala :) Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  2. Uhm, jde Finsko ještě víc milovat? I když se mi takové ty "moderní knihovny" nelíbí, tahle má něco do sebe. A ta křesla!
    A neboj, to zvládneš. Držím palce. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. čau, koukni kdyžtak na nyx. Přes ten můžu komunikovat z práce. m.

    OdpovědětVymazat