pondělí 17. března 2014

Víkend v Imatře

Já vím, že Imatru už všichni znáte. Jezdíme tam párkrát do roka k Simovým rodičům. Je sranda vždycky někomu ve škole nebo v práci říct, že jedu na víkend do Imatry a vypadat u toho nadšeně. Imatra je totiž ve skutečnosti docela díra a většina Finů si Imatru spojuje s Ruskem (je to od ruských hranic asi tak 10 km).


Realita je ale taková, že v Imatře žije polovina mojí rodiny a mně je tam pokaždé zatraceně dobře. Dům, ve kterém Simovi rodiče, Hannu a Arja, bydlí, je pro mě oáza klidu, dobrého jídla a srdečných lidí. Vedle rodičů bydlí doma ještě Simův brácha Tuomas, který zrovna studuje nábytkářství a letos se snaží dostat na uměleckou školu.

Tenhle víkend přijeli do Finska i ségra Liisi s přítelem Rossem. Hannu a Arja slavili 30 výročí svatby a tak jsme měli malý juhla (oslavu). Největší poprask způsobil voileipakakku (sendvičový dort), to je totiž taková finská klasika na oslavy. A je to prostě obří sendvič, ke všemu pokrytý majonézou a ozdobený podle situace (viz obrázek). Ross je Brit a ze sendvičového dortu měl trochu šok. Já už jsem na finský divný věci asi zvyklá a tentokrát mi to i docela chutnalo :-)


O víkendu se taky ochladilo a napadl sníh, takže jaro, o kterém jsem se zmiňovala minulý týden, nevydrželo a budu si na něj muset ještě nějaký ten měsíc počkat. Před focením jsme se pokoušeli stavět sněhuláka, ale nevyšlo to, protože sníh byl moc zmrzlý.



Pěkný týden přeju!

2 komentáře:

  1. Šárko, díky za výborný článek o Imatře. I když je to asi opravdu trochu díra, má výborné okolí, například jezero Saimaa. A k Hakalistům se těšíme - už v červenci. Dnes jsem náhodou objevil novou funkci tvého blogu - po kliknutí na obrázek se tento zobrazí v lepší kvalitě. Pozdravy do Helsinek! táta

    OdpovědětVymazat
  2. "Slaný dort"? No páni. Na to bych si asi nezvykla. Ale na druhou stranu, kanellbular by mi to plně vynahradily. :D

    OdpovědětVymazat