čtvrtek 24. dubna 2014

Letem mým finským světem

Poslední dva týdny se nesly ve znamená Velikonoc, vytržené osmičky a neuvěřitelného příchodu jara. Ze všeho mám radost a vše jsem prožívala naplno. Nejdřív se stalo to, že mi před dvěma týdny vypršela legitka (pro brňáky šalinkarta, pro Finy matkakortti) a já se rozhodla vzkřísit kolo (přesněji řečeno jsem pověřila Sima, aby ho nafoukl). Sice bylo před dvěma týdny ještě pořád na kabát, šálu a kulicha, ale začala jsem jezdit a najednou se dostavilo jaro.

Pak jsem šla na trhání osmičky, to bylo překvapivě rychlé a bez problémů, navzdory strachu z infekce a dlouhého hojení. Četla jsem asi moc diskuzí na internetu. Nicméně jsem se rozhodla, že svoje zuby dám natolik do pořádku, že za dva týdny jdu na vytržení druhé hodní osmičky...no a pak už jen jedna dolní, ale to nechám asi na podzim.

Po trhání jsem se hodila den marod ve škole a minulý čtvrtek jsme vyrazili na Velikonoce do Imatry. A tam se to stalo - jaro přišlo! Ze dne na den, najednou 15 stupňů a slunečno, navíc se dny teď prodlužují takovou rychlostí, že ještě v devět večer je světlo. Takže paráda, teď už jen čekám, až se vše zazelená. V pátek byl svátek a my jsme jeli za babičkou (která je úžasná a pěstuje chilly papričky), jedli, pili a saunovali.

V sobotu jsme dostali na zodpovědnost postavit hliníkový skleník. Brnkačka, mysleli jsme si... Že to bude trvat od 9 ráno do 9 večer, nás celkem překvapilo. Naučila jsem se zase nové finské nadávky, vypila jsem u toho několik piv, udělala asi 1000 dřepů, zašroubovala asi 300 vrutů, poškrábala jsem se od plexiskla a skoro se naučila čínsky. No ale výsledek stojí za to! Všechny části k sobě přes obrovskou nedůvěru všech zúčastněných pasovaly a nakonec je to docela pěkný skleník, na který jsem právem pyšná. Rada na závěr: pokud se chystáte stavět skleník, vždy se koukněte, jestli je k němu srozumitelný návod! Ušetří vám to několik hodin zapeklitého luštění klikyháků a obrázků velikosti hlavičky od špendlíku :-)

Aby toho nebylo málo, tak škola je skoro u konce a my letíme zítra se třídou na víkendovou exkurzi do Kodaně. Takže já jdu balit. Pěkný zbytek týdne, pěkný víkend a já sem pak určitě hodím nějaké dánské poznatky.

Vajíčka barvená v cibuli měla ohromný úspěch.

babička a budoucí papričky

skleník ve stavební fázi

Oliver se orientuje podle slunce

Skleník téměř hotov

klasika




Žádné komentáře:

Okomentovat