neděle 2. listopadu 2014

Tampere

Právě jsme přijeli z Tampere, uvařili jsme k večeři munakasrulla (recept a fotka níže), nadáváme, jak je tma a mokro a mlha a pijeme čaj a posloucháme Pistepirkko-22.

V Tampere to bylo fajn, nebyla jsem tam dva a půl roku a dokud tam ještě bydlí Simova sestra Laura, bylo třeba využít ubytování v jejím krásném bytečku hned u tamperského katedrály (tuomiokirkko).

Laura a Simo
Přijeli jsme v pátek večer, trochu jsme pochodili po sekáčích, kde jsem já nic nenašla a Simo asi 6 elpíček, pak jsme šli na pivo a pak k Lauře, kde jsme celý večer koukali na to jak se Oliver a Elmeri kočkují. Televizi netřeba, jsou fakt neuvěřitelně zábavní.

 

V sobotu bylo krásně, ale zima, celý den na nule. Trochu jsme pochodili po Tampere, koukli dovnitř do tuomiokirkko, které se vyznačuje netypickou výzdobou hlavně co se týče maleb, a odpoledne šli na nový film Mumínci na riviéře, který se bohužel nedá doporučit ani na sychravé ponuré finské odpoledne, byla to totiž fakt nuda.



Večer jsme se socializovali, byli jsme na pivu v hospodě Plevna, kde mají spoustu domácích na místě vařených skvělých piv. Simo experimentoval a zvlášť jedno pivo chutnalo jako kdyby ho zapomněli uvařit. Droždí, voda, cukr. Hmmm... No ale jinak to bylo super a hlavně neměli ani Koff ani Karhu, což mě vždycky potěší. A poznali jsme se s Mimi a Majkou, což bylo parádní a táhli jsme to překvapivě do pozdních hodin.
pán s čepicí, Esa, Mimi a Majka
Dneska je oproti sobotě fakt listopadově finsky hnusně, sychravo, tmavo, mokro a mlžno. Spali jsme tak dlouho, že ani nebudu říkat do kolika. Snídaně, procházka na autobus a proklimbaná cesta do Helsinek.

A tady ta munakasrulla, což je omeleta, která se místo smažení upeče v troubě a pak se naplní čímkoliv (já jsem tam dneska dala krémový sýr, tuňáka, červenou cibuli a sušený rajčata), pak se to zaroluje a je to.



3 komentáře:

  1. Šári, cítím s tebou ohledně toho počasí. Tady si počasí nemůžu vynachválit, dnes běh v šortkách a triku a skoro 20 stupňů. Nádhera a dobitý baterky:-) Jinak ale Tampere je super, mám ho skoro z finských měst nejradši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teeda, to trochu závidím :-) Tampere je fakt fajn, úplně jiná atmosféra než v Helsinkách.

      Vymazat
  2. Šárko, já byla v Berlíně a tam bylo báječně, skoro teplo a docela slunečno. Tady v Čechách se to asi začne obracet k finskému počasí...

    OdpovědětVymazat