středa 23. července 2014

Letní recept

Dneska je tropický den, teplota 29°C...to se tu moc často nestává a navíc to už teď trvá několik dní v kuse. Moje tělo si to asi po dlouhé zimě stále žádá, protože mi to tentokrát vůbec nevadí. A to normálně příznivcem veder opravdu nejsem, ale teď si užívám lehce přismahlá záda, vůni opalovacího krému, sukně bez punčocháčů, pikniky kolem moře, zmrzlinu každý den...prostě léto. Když je ale takhle teplo, tak mám chuť na něco osvěžujícího a dneska padla volba na bulgurový salát. Je to jednoduché, zdravé a hlavně hrozně dobré jídlo.

Tady je ten můj dnešní:



Dala jsem do něj:

bulgur (asi dva hrnky před uvařením), před přidáváním zelenin doporučuju nechat zchladit, ať ty bazalky vydrží pěkně šťavnaté
jedno zralé avokádo
dvě rajčata
půlku okurky
červenou cibuli
feta sýr na kostičky
hrst bazalky
hrst petrželky
hrst nasekané pažitky
pár lístků máty
olivový olej
kapku vinného octa
sůl
pepř
červenou chilli papričku

Všechno smíchat, nechat trochu vychladit. A je to :-)



Fantazii se meze nekladou, já salát tohoto typu neumím udělat dvakrát stejně, prostě do něj vždycky dám to, co zrovna mám čerstvě v lednici, v truhlíku nebo na balkóně. Olivy, jiné bylinky, jiný sýr, víc zeleniny...jen to avokádo bych tam asi dala vždycky, protože zralé avokádo je prostě lahůdka.

Dobrou chuť a zdravím z tropických Helsinek.



Žádné komentáře:

Okomentovat